Pepe sai uuden leikkikaverin, Taavin. Ensin Taavia piti haukkua ja nyppiä hihasta ja koittaa, onko se syötävää. Ei se ollut, ja nää kaksi ilkimystä vielä kielsi. Sitten Taavi käveli ympäriinsä eikä välittänyt Pepestä mitään, ja se oli tietty sietämätöntä. Ja sitten Taavi meni keittiöön istumaan ja juomaan teetä ja heitti Pepelle palloa ! Ja näin Pepestä ja Taavista tuli parhaat kaverit. Suloista. The happy end.

Liikuttavaa.

Allulla olisi minulle lastenvaunut tiedossa ? Kas kas, kuinka monitaitoinen hän onkaan. Itse asiassa en olisi koskaan uskonut häntä lastenvaunutietäjäksi, mutta niinhän se on, ihmiset saattavat yllättää. Itse en ole kyllä yllättänyt ketään. Sain muuten historiallisesti ensimmäisen opintokokonaisuuden koko yo-aikanani koottua, kirjallisuuden perusopinnot arvosanalla ET! *tuulettaa* Saan aineopinnoistakin ET:n, ellen nyt mokaa proseminaaria ihan kauhian pahasti. Niin kuin tietysti käy. Mikä ihmeen proseminaari ?

Lapsemme on heittäytynyt vallan aktiiviseksi. Eilen olin kirjastossa viettämässä aikaa ja lukemassa Vauva-lehteä, ja masuasukki potki minua vatsaan kahdesti. Teki mieli sanoa sille et hei, älä nyt vielä aloita, kerkeet kyllä potkia vielä monta kuukautta! Mutta ehkä se olisi ollut hassua melko täydessä lukusalissa, etenkin kun mulla ei vieläkään mitään vatsaa edes näy. Jos joku haluaa tietää, mitä luultavasti ei halua, niin raskausviikkoja on nyt täynnä 17+2. Eli parin viikon päästä ollaan jo puolivälissä, huh!

Ai niin Allu, ne lastenvaunut. Ei minulla tosiaan vielä sellaisia ole. Eikä vauvaparalla ole vielä sänkyäkään, koska hänen vanhempansa ovat köyhiä eikä heillä ole varaa ostaa sellaista. Elämä on you know. Eli jos jollain on ylimääräiset vaunut ja sänky, niin lähettäkää tänne! Tulee todella tarpeeseen ja ollaan ikuisesti kiitollisia. Oon vielä velkaa 150€ lastenvaatteista plus muista kamoista plus The Stoogesin konserttilipusta, jonka summan kaverini ystävällisesti minulle lainasi. Ja koira pitäisi rokottaa ja kastroida, niihinkin menee yli 150€ ja se on paljon rahaa sellaiselle, jolla sitä ei ole. Mutta mutta. Ei anneta elämän lannistaa.

Taavi onkin Pepen mielestä hauska. Saa nähdä päästääkö Pepe sitä ollenkaan lähtemään täältä. Lainasin kamalan kasan kirjoja, enkä taas oikein jaksa lukea millään. Lainasin Sartreta, Zolaa, Voltairen ihanan Candiden uusiksi, Molieren Ihmisvihaajan ja Diderot'n ranskalaisen kirjallisuuden praktikumiin, plus Miguel de Unamunoa koska rakas proffamme on häntä mainostanut jo pari vuotta!

Todiste siitä, että olen vahvasti aivopesty. No, en kuitenkaan ala siteerata Nietzscheä joka välissä, kuten hän. Pois se minusta. Jos jollain muuten on Nietzshen Also sprach Zarathustra ja Baudelairen Pahan kukkia (Fleurs du mal) niin lähettäkää nekin mulle. Tartten niitä yhdelle kurssille eikä niitä saa kirjastosta millään ja tenttikin on kohta. :( Oon kyllä Pahan kukkia jo lukenut ja se oli nätti opus, mutta ainahan sitä muistiaan ja mieltä voisi virkistää. Oon kyllä tosin muutenkin aika pihalla siltä kurssilta. Tsip tsip. Voi sentään, olisipa jo kevät. Lainasin muuten Dostojevskiäkin, en ymmärrä. En pidä venäläisistä ja silti luen Dostojevskiä joka välissä koska hän on niin rauhallisen ajattelevainen. Pelurit oli oikeesti magee kirja. Vai mitä? No en jaksa piinata ketään enempää, hejpådej!!

ps. Eilen olin katsomassa yliopiston tarjoamaa elokuvaa Ferie D'Agosto (Loma elokuussa) joka oli siis italiankielinen, italialaisella tekstityksellä. Ja minä jopa ymmärsin jotain ! Eilen käytiin koulussa futuuri, ja oli huikeeta havaita tekstissä futuurimuotoja. En minä niiden puheesta olisi mitään selvää saanut, mutta tekstistä sentään. Ilo se on pienikin ilo :P